dimarts, 24 de gener del 2012

AMB COMPTE ESTUDIANTS, TENIU UNA TISORA A L'ESQUENA!

Vaig a dedicar aquesta entrada a un problema greu que ens preocupa a tota una generació d'estudiants, que en aquest cas, afecta en especial a la facultat de socials, i a mi com estudiant de Treball Social.

Se'ns comunicà aquest dissabte passat d'una decisió que es confirmarà (o no!) el proper dia 1 de Febrer, en la qual, els retalls en educació provoquen que ens quedem amb un itinerari menys, això vol dir, amb una "espècie d'especialització" menys. L'itinerari que probablement quede afectat: IGUALTAT I BENESTAR SOCIAL.
En primer lloc ens alarmem perquè és una opció menys que a molts i moltes de nosaltres els agradaria cursar. Per altra part, i amb el cap un poc més fred ens plantegem: QUINA TRANSCENDÈNCIA TÉ AQUEST FET?


Primer parlem del que suposa acadèmicament:
Aquesta RETALLADA, que la Universitat de València es nega a afirmar que és per les retallades (HO ÉS! Senyor degà i més representants de la UV, HO ÉS!) ens porta al plantejament de diferents incongruències amb allò que ens venien amb el "fabulos" (i ho deixe entre cometes a mala fava) PLA BOLONYA:

  • Ens venien una reducció de l'alumnat per aula:  amb la qual cosa aconseguien millorar  la qualitat en l'atenció a classe, una major atenció de part dels mestres a l'alumnat, i la possibilitat d'unes classes més participatives i pràctiques.
  • Ens venien un títol amb una formació amb major especialització gràcies als itineraris específics d'un camp de treball: en aquell moment, perguerem el dret d'escollir nosaltres les optatices al nostre gust, per tenir que escollir un sol itinerari que ens limitava a conèixer un sol camp de treball. Acceptarem polp com animal de companyia. I ara, no sols amb les limitacions que això va suposar, em d'acceptar un camp menys d'estudi.
  • Ens vengueren moltes coses, i com no (per variar la costum), mentida darrere de mentida.
Com justifiquen ELLS els retalls (o desconneixió) del 4rt itinerari? Dient-nos que no hi ha prou alumnes per aula per formar quatre grups. I disculpeu-me si sona redundant, però faré una petita aclaració:

Senyors i senyores capatassos de l'educació: EN QUIN CAP CAP QUE SI ABANS EL MÍNIM EREN 35 ESTUDIANTS PER AULA, ARA DEMANIN UN MÍNIM DE 50 ALUMNES? Ens quedem atabalats amb tanta contradicció.

Per altra part, i com anomenavem abans, les repercussions que tot açò comporta en la nostra realitat.

Tot açò inebitablement es traduirà en retalls per part de la protecció en la violència de gènere. Quina protecció esperem per aquest col·lectiu si no es pretén formar Treballadors Socials en aquest àmbit?
Ja fa quasi un mes varem poder veure com la Ministra Ana Mato, es referia a la violència de gènere com a "violència en l'entorn familiar", contrariament a allò que estableix la llei en vigor, i per tant, rebaixant així la problemàtica de la violència de gènere, a un fet puntual de violència a la llar. Deixe aquí dos enllaços amb dos notícies referides al tema:

ENS NEGUEM!

No sols a Treball Social afecta aquestes retallades, a altres carreres com Relacions Laborals o Magisteri es vol implantar aquesta nova norma (treta de la manega).

Per tant, i com a conclussio final, vull incidir en la SOLIDARITAT i en L'ÈTICA com estudiants, i com a gent compromessa amb la nostra societat per tal de recolzar les propostes d'accions que estan programades per part d'un grup d'estudiants, per fer força i oposar-se a que s'aprove aquesta mesura. HI HAN ALTERNATIVES! Però necessitem el recolzament de la gent, i la participació de quants més persones, per VISUALITZAR la nostra inconformitat.

NO PERMITIM QUE ENS VENGUEN AIXÍ!

EDUCACIÓ A VALÈNCIA: MITE O REALITAT? Ajuda'ns a que sigui realitat!

  • ACTUACIONS PROGRAMADES
    • Divendres 27 gener a les 12h. Concentració davant del deganat (Blasco Ibañez)
    • Dimarts 31 gener, ocupació de la secretaria de socials. TOTA LA VESPRADA I LA NIT!
    • Dimecres 1 febrer, escoltarem la decisió i actuarem coherentment.
    • Dimarts 2 febrer, EN CAS DE QUE S'APROVI: Cacerolada a la facultat de tarongers.
(S'aniran concretant les actuacions, coherentment amb la succesió dels fets)

Gràcies.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada